Jakie produkty warto reklamować na Facebooku?


Nastawienie użytkowników portalu

Facebook to nie... sklep. Osoby odwiedzające portal społecznościowy nie są nastawione na robienie zakupów, lecz obserwację profili i wpisów znajomych, ewentualne odniesienie się do wpisów, które im się podobają (lub których autorów darzą sympatią), obejrzenie zabawnych zdjęć i filmików.

Czy sprzedawca ma szansę zainteresować ofertą osoby nastawione na interakcje towarzyskie i rozrywkę? Tak, jeśli jego reklama będzie dotyczyć produktów, które interesują społeczność Facebooka (albo jej trafnie zdefiniowaną część), będzie uwzględniała nastawienie odbiorców reklamy (na rozrywkę i pozytywne emocje) oraz zostanie opublikowana w odpowiednim czasie (sezonie).

Kryteria wyboru produktów

Wybór produktów, które można z sukcesem zaprezentować społeczności Facebooka jest naprawdę szeroki: od usług turystycznych, rozrywkowych, finansowych czy szkoleniowych po odzież, żywność, rękodzieło, biżuterię, samochody czy używki.

Największe szanse na zainteresowanie potencjalnych klientów mają te produkty, na które wybrana grupa docelowa wydaje najwięcej pieniędzy (są dla niej ważne).

O skuteczności promocji konkretnych produktów na Facebooku decyduje również to, czy przyszli nabywcy mają zwyczaj konsultowania zakupu i zbierania opinii na ich temat na szerszym forum. A także – czy są skłonni otwarcie omawiać ten temat ze znajomymi.

Reklamy produktów przeznaczonych dla bardzo wąskiej grupy specjalistów albo niezgodnych z wizerunkiem kreowanym na portalu, raczej nie mogą liczyć na masowe spontaniczne udostępnianie.

Kolejnym kryterium doboru produktów promowanych w mediach społecznościowych jest zapotrzebowanie w danym sezonie (okres świąteczny, karnawał, wakacje) czy w związku z konkretną okazją (Dzień Dziecka, rocznica wydarzenia wzbudzającego emocje). Na tej zasadzie opierają się praktycznie wszystkie formy marketingu, ale w mediach społecznościowych ma ona podwójne znaczenie. Po prostu – ludzie rozmawiają o tym, co jest ważne w danym momencie. A promocja na Facebooku polega właśnie na rozmowie i udostępnianiu treści.

Płatne kampanie reklamowe

Planując płatną kampanię reklamową na Facebooku, warto skoncentrować się na produktach których sprzedaż zapewnia stosunkowo wysoki dochód jednostkowy (po odliczeniu kosztów nabycia surowców i wytworzenia produktu).

Popularną formą rozliczania kampanii reklamowej jest koszt kliknięcia (CPC, z ang. cost per click>/i>). Na Facebooku koszt jednego kliknięcia w reklamę wynosi przeciętnie kilkadziesiąt groszy.

Jeśli transakcję zakupu sfinalizuje 10% klikających, można to uznać za rewelacyjny współczynnik konwersji. W praktyce, nawet przy solidnej kampanii sprzedażowej, nie jest łatwo osiągnąć konwersję rzędu 5 procent. Przy takich założeniach koszt pozyskania jednego klienta wynosi od kilku złotych do nawet kilkudziesięciu - przy ofercie skierowanej do mocno sprofilowanej "ekskluzywnej" grupy odbiorców.

Podsumowanie

Reasumując, na Facebooku warto reklamować produkty:

  • powszechnie użytkowane przez użytkowników Facebooka,
  • sezonowe i okazjonalne (promocja w momencie zapotrzebowania),
  • chętnie konsultowane ze znajomymi (przed zakupem),
  • wzbudzające emocje (spontanicznie udostępniane),
  • posiadające relatywnie dużą wartość (w przypadku płatnej reklamy).

autor: ma na zlecenie Cyfrada.pl

  Udostępnij