Cyfrowa Baza Wiedzy - biznes

Wszystkie artykuły:

Współczesna skuteczna strona internetowa to nie zestaw efektownych gadżetów dla pasjonatów nowinek technicznych. Coraz częściej portal internetowy służy do prowadzenia konkretnego biznesu i jest miejscem zawierania rzeczywistych transakcji.

W tej sytuacji kluczową kwestią jest dostosowanie portalu do celów biznesowych firmy oraz preferencji klientów. Niezwykle cenne mogą okazać się informacje zwrotne, jakie może dostarczyć dobrze zaprojektowana strona internetowa.

Zamawiając nowy portal www (lub jego modernizację) warto wiedzieć, na jakie elementy i technologie położyć największy nacisk. To może zadecydować o porażce lub sukcesie danego serwisu.

Czytaj artykuł

Nowoczesne komercyjne strony internetowe posiadają zestaw wspólnych cech, takich jak przejrzystość i atrakcyjność wizualna prezentowanych treści, szybkość działania, optymalizacja dla wyszukiwarek czy responsywność (automatyczne dostosowanie wyglądu i zawartości do urządzenia użytkownika, np. laptopa czy telefonu).

Jednak priorytety dotyczące technologii, wyglądu i zawartości strony mogą znacznie się różnić w zależności od docelowej grupy odbiorców oraz celu i funkcjonalności serwisu internetowego.

Projektując nowoczesną stronę internetową warto znać precyzyjne odpowiedzi na kilka pytań.

Czytaj artykuł

Strona responsywna automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia, na którym jest przeglądana. Dobrze zaprojektowana strona nie tylko poprawnie wyświetla się na komputerach, laptopach, tabletach i telefonach, lecz zapewnia komfort nawigacji na każdym z tych urządzeń.

Czy rzeczywiście warto modernizować stronę www dla amatorów nowinek technicznych? W bieżącym roku aż 46% polskich internautów łączyło się z siecią za pomocą telefonu!

Ale jest też inny istotny powód, by nie odwracać się plecami do technologii mobilnych...

Czytaj artykuł

Landing page czyli strona lądowania to strona internetowa, na którą trafia potencjalny klient po kliknięciu w reklamę. Landing page służy jasno określonemu celowi: skłonieniu odwiedzających do podjęcia pożądanego działania (np. zakupu, zapisania się na newsletter, zostawienia danych kontaktowych).

Z uwagi na specyficzną rolę, kompozycja stron lądowania znacząco się różni od rozbudowanych portali firmowych.

Znając kilka istotnych zasad tworzenia stron lądowania można uniknąć błędów powodujących rozproszenie uwagi potencjalnych klientów i porzucenie podstawowej transakcji.

Czytaj artykuł

Strona produktowa służy atrakcyjnej i sugestywnej prezentacji konkretnego produktu, jego promocji i sprzedaży. Może zawierać szczegółowy opis pozycji z listy na stronie sklepu lub promować nowy produkt w ofercie firmy.

Skuteczna strona produktowa powinna przedstawić istotne cechy produktu i wiarygodność sprzedającego w taki sposób, by zmotywować klienta do jego zakupu. Temu celowi służy zawartość i kompozycja strony, zawierająca kilka kluczowych elementów.

Czytaj artykuł

Content marketing to tworzenie i publikacja wartościowych treści (artykułów, porad, raportów, materiałów multimedialnych, webinarów itp.), będących odpowiedzią na potrzeby potencjalnych klientów.

Content marketing dostarcza poszukiwanej przez potencjalnych klientów wiedzy, bez bezpośredniej zachęty do skorzystania z oferty firmy, a tym bardziej zobowiązywania ich do zakupu. Dlaczego więc ten sposób marketingu zdobywa coraz większą popularność?

Czytaj artykuł

Telefony komórkowe coraz bardziej przypominają osobiste urządzenia wielofunkcyjne, bez których trudno wyobrazić sobie codzienne czynności.

Zegarek, budzik, kalendarz, wizytownik, kalkulator, aparat fotograficzny, kamera, nawigator GPS, odtwarzacz filmów i muzyki, konsola gier, przeglądarka internetu, a ostatnio – środek płatniczy. W przerwach między innymi zadaniami, telefon spełnia także rolę urządzenia do dzwonienia i pisania SMS-ów.

Czy telefony staną się konkurencją dla komputerów i laptopów także w zastosowaniach biurowych?

Czytaj artykuł

Oferowanie wartościowego produktu nie jest gwarancją sukcesu komercyjnego. Potencjalni klienci muszą się o nim dowiedzieć i poznać cechy wyróżniające go spośród innych propozycji dostępnych na rynku.

Jeżeli potencjalni nabywcy oferowanych produktów są użytkownikami internetu, reklama za pomocą tej technologii wydaje się oczywista. Jest o co walczyć, gdyż w 2015 roku liczba aktywnych polskich użytkowników internetu przekroczyła 25 milionów!

Kampanie reklamowe można przeprowadzać w różnych formatach i za pomocą różnych narzędzi. Wybór jednego lub kilku z nich zależy od specyfiki oferty oraz potrzeb grupy docelowej. Ale nie tylko...

Czytaj artykuł

Komunikacja przedsiębiorcy z klientem służy nie tylko skutecznej sprzedaży produktu ale – przede wszystkim - budowaniu długotrwałych relacji opartych na zaufaniu. Wśród wielu form kontaktu coraz większe znaczenie mają technologie i narzędzia elektroniczne.

Wiodącą grupą wśród użytkowników elektronicznych kanałów komunikacji są osoby poniżej 40 roku życia, ale gotowość do korzystania z różnorodnych kanałów komunikacyjnych systematycznie wzrasta w każdej grupie wiekowej.

Określone grupy docelowe wybierają różne media elektroniczne. Warto sprawdzić, gdzie można znaleźć klientów swojego biznesu.

Czytaj artykuł

Pozyskanie klientów stanowi duży problem szczególnie dla nowych firm, których marka i produkty nie są znane szerszej grupie odbiorców. Trudno jest zdobyć zaufanie odbiorców oferty bez tzw. „dowodów społecznych” - portfolio dotychczasowych osiągnięć czy referencji.

Drogę do klienta znacznie przyśpiesza aktywna obecność w internecie – aktualnie z dostępu do sieci korzysta prawie połowa ludzi na świecie! Czy warto jednak angażować się w promocję biznesu w mediach społecznościowych?

Zależy to od branży, konkretnej oferty oraz grupy docelowej. Na pewno warto przyjrzeć się portalom społecznościowym z uwagi na ich bardzo istotną właściwość: integrację grupy klientów i ich zaangażowanie w promocję firmy.

Czytaj artykuł

Czy sprzedawca może zainteresować ofertą osoby nastawione na rozrywkę? Tak, jeśli reklama będzie dotyczyć produktów interesujących społeczność Facebooka i będzie uwzględniała nastawienie odbiorców reklamy.

Największe szanse na zdobycie uwagi potencjalnych klientów mają te produkty, na które wybrana grupa docelowa wydaje najwięcej pieniędzy, czyli - są dla niej ważne!

Warto wiedzieć, jakie towary i usługi mają największe szanse na skuteczną promocję na Facebooku oraz jakie cechy reklamy decydują o jej dużej konwersji, czyli powodzeniu akcji reklamowej.

Czytaj artykuł

Jest o co walczyć - Facebook liczy ponad 4,5 mln. polskich użytkowników! Ponadto oferuje narzędzia do prowadzenia płatnych kampanii reklamowych - najbardziej rozbudowane spośród wszystkich znaczących serwisów tego rodzaju.

Jednak opłacalność inwestowania w reklamę na Facebooku nie jest z góry przesądzona. Wpływ na skuteczność kampanii reklamowej ma m.in. specyfika produktu, trafna definicja grupy docelowej oraz projekt konkretnej reklamy.

Jak zoptymalizować koszty reklamy na Facebooku? Przede wszystkim nie ulegać pokusie „załatwienia sprawy” jednym przyciskiem!

Czytaj artykuł

Aby móc znaleźć klienta, trzeba najpierw... wiedzieć kim on jest. Im dokładniej potrafimy określić typowego klienta, tym większe szanse, że uda nam się go spotkać.

Ale nawet najbardziej gruntowna znajomość cech i zwyczajów typowego klienta może nie zostać odpowiednio wykorzystana w kampanii, jeśli serwis reklamowy nie oferuje narzędzi do określenia odpowiednich kryteriów.

Facebook umożliwia bardzo dokładne zdefiniowanie grupy osób, do których chcemy dotrzeć z reklamą. To zaskakujące, jakie kryteria pozwala określić facebookowy Menedżer reklam...

Czytaj artykuł

Istnieje powiedzenie, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Ta opinia idealnie pasuje do kampanii marketingowej: nie określając konkretnych odbiorców, kierujemy ją w próżnię.

Określenie grupy docelowej produktów firmy to sztandarowa zasada marketingu i sprzedaży. Jednak w praktyce zadanie to zaczyna się mocno komplikować. Klienci firmy mogą być grupą bardzo zróżnicowaną

W takim przypadku pomocny będzie podział ogółu potencjalnych klientów na kilka mniejszych grup docelowych i dla każdej z nich określenie „modelowego klienta”.

Kompletny i rzetelny profil klienta można stworzyć odpowiadając na zestaw kluczowych pytań.

Czytaj artykuł

Pozytywna lub negatywna odpowiedź na tytułowe pytanie zależy od celu, który chce się osiągnąć.

Posiadanie strony firmowej na Facebooku warto rozważyć z powodu jego zasięgu: 35% spośród 13 milionów polskich użytkowników mediów społecznościowych ma konta na tym serwisie. Daje to społeczność liczącą około 4,5 miliona osób.

Dla niektórych produktów Facebook jest nośnym i efektywnym medium promocji, dla innych - wręcz przeciwnie. Są określone kryteria, które pomagają ocenić szanse powodzenia fanpage konkretnej firmy.

Czytaj artykuł

Mimo różnych obszarów działalności, firmy obecne na Facebooku mają jeden cel: zdobycie jak największej liczby aktywnych fanów. Kolejne wpisy na stronach firmowych mają budzić jak największe zainteresowanie i zachęcać do intereakcji.

Wpisy wywołujące lawinę komentarzy i liczne udostępnienia wzbudzają emocje m.in.za pomocą grafiki i intrygującego nagłówka. Ale o celowości i powodzeniu fanpage decyduje więcej czynników.

Czytaj artykuł

Dostępność oraz potężne zasoby informacyjne internetu, a także stały rozwój technologii, powodują lawinowy przyrost usług elektronicznych w kluczowych obszarach życia: komunikacji, biznesie, rozrywce czy edukacji.

Jedną z takich usług jest e-learning – szkolenia elektroniczne wykorzystujące możliwości internetu oraz technologii cyfrowych i mobilnych.

Z punktu widzenia przedsiębiorców, e-learning ma niezaprzeczalne zalety oraz... szereg ograniczeń. Czy najnowsze trendy wyniosą e-learning do roli wiodącej formy edukacji biznesowej?

Czytaj artykuł

Zalety szkoleń elektronicznych są odmiennie postrzegane przez różne grupy interesariuszy: zleceniodawców i organizatorów szkoleń oraz ich uczestników.

Dla pracodawców istotną zaletą jest możliwość szybkiego przeszkolenia dużych grup pracowników w rozproszonych lokalizacjach oraz wyeliminowanie kosztów logistyki.

Jednak e-learning może zaoferować przedsiębiorcm wiele innnych korzyści.

Czytaj artykuł

Mimo wielu niezaprzeczalnych zalet e-learningu, zdarzają się okoliczności obniżające skuteczność tej metody szkolenia, a nawet podważające sens jej wykorzystania w danej sytuacji.

Znaczny koszt przygotowania kursu elektronicznego amortyzuje się w przypadku szkolenia licznych i rozproszonych grup uczestników. Przy niewielkim zasięgu, bardziej opłacalna bywa organizacja kursu stacjonarnego.

E-learning może się nie sprawdzić również w sytuacji, gdy jednym z celów szkolenia jest integracja pracowników. Przed decyzją o wyborze szkolenia w formie elektronicznej, warto sprawdzić listę ograniczeń tego rozwiązania.

Czytaj artykuł

Istnieją dwa podstawowe sposoby wydania książki, w tym również ebooka - współpraca z profesjonalnym wydawnictwem lub self-publishing. Każda z tych metod ma swoje mocne i słabe strony.

Podejmując decyzję o poszukiwaniu wydawcy lub samodzielnym wydaniu ebooka, trzeba wziąć pod uwagę listę podstawowych czynności, które zmienią napisany tekst w pełni wartościową książkę.

Czytaj artykuł

Samodzielne wydanie ebooka niesie ze sobą wiele wyzwań i ryzyk, ale ma swoje równie liczne zalety.

Autor podejmujący się tego wyzwania, musi się liczyć z koniecznością wykonania lub znalezienia wykonawców szeregu czynności niezbędnych do uzyskania finalnej postaci ebooka, która ujmie czytelnika preofesjonalizmem.

Jak więc zamienić wprowadzony do komputera tekst na starannie wydaną książkę elektroniczną sprzedawaną w największych księgarniach internetowych?

Czytaj artykuł

Cyfrowa postać książek umożliwia stosowanie szeregu udogodnień typowych dla dokumentów elektronicznych, jak skalowalność czcionki, możliwość podlinkowania istotnych elementów treści lub zewnętrznych stron internetowych.

Najczęściej ebooki wydaje się w trzech podstawowych formatach: PDF, EPUB i MOBI, które różnią się strukturą i funkcjonalnością.

Każdy z wymienionych formatów jest zoptymalizowany pod kątem wyświetlania na określonym typie urządzeń czytelników.

Czytaj artykuł

Do ochrony książek elektronicznych przed nieuprawnionym kopiowaniem i udostępnianiem stosuje się najczęściej jedno z dwóch zabezpieczeń: szyfrowanie DRM oraz znak wodny (Watermark).

Zabezpieczenia te różnią się nie tylko technologią, lecz także zakresem ograniczeń w dysponowaniu egzemplarzem elektronicznym.

Czytaj artykuł

Lista mailingowa to baza adresów mailowych. Jej podstawową funkcjonalnością jest możliwość wysłania maila jednocześnie do wielu odbiorców, korzystając z jednego adresu grupy.

Skuteczność tej formy kontaktu przesądziła o jej popularności wśród przedsiębiorców i freelancerów, pragnących dotrzeć do szerokiej grupy osób potencjalnie zainteresowanych ich ofertą.

Na czym polega marketingowa siła tego rozwiązania?

Czytaj artykuł

Według danych serwisu „We are social”, z internetu korzysta ponad 3,1 mld. ludzi na świecie, z czego prawie 26 milionów stanowią użytkownicy z Polski.

Powszechna dostępność internetu sprawia, że kontakt "przez sieć" zaczyna dominować w relacjach międzyludzkich, w tym także biznesowych.

Różnorodność oferowanych przez internet platform kontaktu, czyni to medium idealnym dla przedsiębiorców miejscem poszukiwania klientów i budowania z nimi trwałych relacji.

Najczęściej wykorzystywane narzędzia komunikacji to poczta elektroniczne, media społecznościowe i portale internetowe. Możliwości jest jednak znacznie więcej.

Czytaj artykuł